tanskandoggi, sininen
Rotujärjestö Suomen Tanskandoggi ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://www.greatdane.fi/?page_id=2529

Pentujen vanhemmista pitää olla ennen astutusta annettu lonkkakuvauslausunto ja kyynärkuvauslausunto. Lonkka- ja kyynärkuvaushetkellä koiran tulee olla täyttänyt 18 kk. Pentujen vanhemmista tulee lisäksi olla ennen astutusta tehty sydänultra sisältäen sydänkuuntelun ja 5 min EKG:n. Tutkimus on voimassa 12 kk. Alaikäraja on 18 kk. Koira ei saa osoittaa merkkejä mistään perinnöllisestä sydänsairaudesta, eikä avointa tulosta DCM:n tai muidenkaan sydänsairauksien osalta hyväksytä.

Koiran väri ilmoitetaan rekisteröinnin yhteydessä. Harlekiinin värisellä koiralla on myös merlegeeni. Harlekiinilinjoissa syntyy myös merlevärisiä koiria. Seuraavat väriyhdistelmät ovat kiellettyjä: harlekiini - harlekiini harlekiini - merle merle - merle Seuraavat väriyhdistelmät sallitaan ilman poikkeuslupaa: harlekiini - musta - mantteli - mustavalkoinen - plattenhund keltainen - tiikeri sininen - sininen Muut muunnosten väliset risteytykset poikkeusluvalla ks. koirarekisteriohjeen kohta 6.2.

DANEMANIAN RYTINKI MARIKA, HEIKKINEN SUVI RYTTYLÄ 3 2 15.03.2024 03.05.2024 2600 €
HATTUTEMPUN KÄRNÄ HANNE KUUSAMO 2 7 03.05.2024 21.06.2024 2000 €
Yhteensä 2 pentuetta, 14 pentua