cane corso
Rotujärjestö Bullmastiffit ja Mastiffit ry
Rotukerho Suomen Cane Corso Yhdistys ry
Rotujärjestön pentuvälitys https://www.mastiffit.com/jalostus-ja-terveys/pentuvalitys/

Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla virallinen lonkka-, kyynär- ja selkäkuvauslausunto. Lonkka- ja kyynärkuvaushetkellä koiran tulee olla täyttänyt 18 kk. Selkäkuvauslausunnossa lausutaan VA, LTV ja SP. Rekisteröinnin raja-arvo on lonkkaniveldysplasian aste C ja kyynärniveldysplasian aste 1. Kyynärkuvaustuloksen 1 saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen 0 saaneen koiran kanssa. Vähintään toisella pentueen vanhemmista tulee olla geenitestitulos DSRA:n (dental-skeletal-retinal-anomaly) varalta tuloksella ”normaali – ei kantaja”. Koiralle rekisteröidään korkeintaan 30 Suomessa syntynyttä jälkeläistä. Viimeinen rajan ylittänyt pentue rekisteröidään kuitenkin kokonaisuudessaan.

MUTAKUONON NYGREN SARI LIEKSA 1 2 16.03.2024 04.05.2024 2000 € Ei²

²Rotujärjestö tai -yhdistys on ottanut kantaa yhdistelmään ja todennut, ettei se täytä yhdistyksen jalostussuosituksia.