griffon bruxellois
Rotujärjestö Suomen Kääpiökoirat ry
Rotuyhdistys Suomen Griffonyhdistys ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://griffonyhdistys.net/

Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla voimassa oleva polvilausunto. Rekisteröinnin rajaarvona on patellaluksaation aste 2. Polvitutkimustuloksen 2 saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen 0 saaneen koiran kanssa. Astutushetkellä tulee toisella vanhemmalla olla voimassa oleva hyväksytty BOAS-testi.

Karkeakarvaisten griffoneiden eri värimuunnoksia saa risteyttää keskenään. Karkeakarvaisia ja sileäkarvaisia griffoneita saa risteyttää keskenään. Samassa pentueessa saattaa esiintyä eri karvanlaatua ja väriä olevia pentuja, joten kukin pentu rekisteröidään karvanlaatunsa ja värinsä mukaiseen rotuun. Karkeakarvaiset punaiset rekisteröidään roduksi griffon bruxellois, ja karkeakarvaiset mustat roduksi griffon belge. Sileäkarvaiset rekisteröidään roduksi petit brabancon. Muunnosten väliset siirrot ks. koirarekisteriohjeen kohta 5.3. tai Kennelliiton hyväksymän geenitestituloksen perusteella missä tahansa iässä.

ERIKSRO ROSENBERG ANNELI HAMMARLAND 2 1 28.02.2024 17.04.2024 2000 €
VIVENTUS YLÖNEN VIVIKA LAPPILA 2 1 05.03.2024 23.04.2024 2000 €