kääpiösnautseri, valkoinen
Rotujärjestö Suomen Kääpiösnautserikerho ry, Finska Dvärgschnauzerklubben rf
Rotujärjestön pentuvälitys https://www.sksk.fi/pentuvalitys/pentuvalitys/

Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Silmätarkastuslausunto ei saa astutushetkellä olla 12 kk vanhempi. Koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä, jos sillä on todettu KAT, PRA, gRD, tRD, PHTVL/PHPV, PPM iris-linssi ja PPM iris-kornea. Jos koiralla on todettu mRD, on se paritettava RD:n suhteen terveen koiran kanssa ja jos sillä on todettu PHTVL/PHPVsairauden aste 1, on se paritettava PHTVL/PHPV:n suhteen terveen koiran kanssa ja jos sillä on todettu PPM iris-iris on se paritettava PPM:n suhteen terveen koiran kanssa. Nartun ikä tulee olla astutushetkellä vähintään 18 kk ja uroksen vähintään 12 kk. Uroksen Suomessa rekisteröitävä jälkeläismäärä voi olla korkeintaan 40 pentua, joista alle 4-vuotiaana 24 pentua. Viimeinen rajan ylittänyt pentue rekisteröidään kuitenkin kokonaisuudessaan.

Risteytykset värimuunnosten kesken sallitaan poikkeusluvalla.

FUTUREMIX SIUKOLA ANNELI HYVINKÄÄ 1 3 01.03.2024 19.04.2024 2000 € Kyllä¹
HYPOHAUKUN VÄNSKÄ STINA-MARJAANA HELSINKI - 1 14.12.2023 01.02.2024 1700 € Ei²
RÄTTIRÄÄPÄLEEN PETERSEN MAIJA HELSINKI 1 - 04.01.2024 22.02.2024 1700 € Ei²
Yhteensä 3 pentuetta, 6 pentua

¹Rotujärjestö tai -yhdistys on ottanut kantaa yhdistelmään ja todennut sen täyttävän jalostussuositukset.

²Rotujärjestö tai -yhdistys on ottanut kantaa yhdistelmään ja todennut, ettei se täytä yhdistyksen jalostussuosituksia.