lagotto romagnolo
Rotujärjestö Suomen Lagottoklubi ry
Rotujärjestön pentuvälitys https://www.lagottoromagnolo.fi/pennut

Pentueen vanhemmilla tulee olla astutushetkellä virallinen lonkkakuvauslausunto sekä voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Rekisteröinnin raja-arvona on lonkkaniveldysplasian aste C. Lonkkakuvaustuloksen C saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen A tai B saaneen koiran kanssa tai vaihtoehtoisesti tulee yhdistelmän lonkkaindeksien keskiarvon olla vähintään 101. Silmätarkastuslausunto ei saa astutushetkellä olla 12 kk vanhempi. Koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä, jos sillä on todettu perinnöllinen katarakta tai PRA. Diagnoosi muu vähämerkityksellinen katarakta ei kuitenkaan sulje koiraa jalostuksesta. Koiralle rekisteröidään korkeintaan 34 jälkeläistä, viimeinen pentue rekisteröidään kuitenkin kokonaisuudessaan.

NUXO AXO MARIA PARAINEN 1 2 03.03.2024 21.04.2024 2900 €