australianpaimenkoira
Rotujärjestö Australianpaimenkoirat ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://www.australianpaimenkoirat.fi/

Pentujen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla virallinen lonkka- ja kyynärkuvauslausunto sekä voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Rekisteröinnin raja-arvona on lonkkaniveldysplasian aste C ja kyynärniveldysplasian aste 1. Silmätarkastuslausunto ei saa astutushetkellä olla 12 kk vanhempi. Koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä, jos sillä on todettu iris coloboma, PRA, perinnöllinen kaihi (KAT), CEA, gRD tai tRD. Diagnoosi muu vähämerkityksellinen kaihi ei kuitenkaan sulje koiraa jalostuksesta. Jos koiralla on todettu mRD tai iris hypoplasia, on se paritettava kyseisen muutoksen osalta terveen koiran kanssa.

Australian Shepherd Club of America (ASCA) -rekisterissä oleva tuontikoira voidaan omistajan anomuksesta merkitä ER-rekisteriin. Koiran pitää olla tunnistusmerkitty Kennelliiton hyväksymällä tavalla. ASCA-rekisteriin merkittyä ulkomaista urosta saa käyttää jalostukseen, jolloin jälkeläiset merkitään ER-rekisteriin.

SVARTSKENENS LAANPÄÄ ULLA METSÄKYLÄ 2 - 02.03.2024 20.04.2024 1800 €