welsh corgi cardigan
Rotujärjestö Suomen Welsh Corgi Seura - Finska Welsh Corgi Sällskapet ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://www.corgiseura.net/

Pentujen vanhemmista tulee astutushetkellä olla lonkkakuvaus- ja kyynärkuvauslausunto tai kyynärnivelen inkongruenssilausunto sekä astutushetkellä voimassa oleva silmätarkastuslausunto, joka ei ole 24 kk vanhempi. Perinnöllistä kaihia, PRA:ta tai tRD:ta sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. Diagnoosi ”muu vähämerkityksellinen kaihi” ei kuitenkaan sulje koiraa jalostuksesta. Jos koiralla on todettu mRD, gRD tai PPM, on se paritettava kyseisen sairauden osalta terveen koiran kanssa. Kahden D-lonkkaisen koiran parittaminen keskenään on kielletty. Nartun pitää astutushetkellä olla vähintään 18 kk ikäinen ja uroksen vähintään 12 kk ikäinen.

Merle-merle -yhdistelmät ovat kiellettyjä.

HONEYSILK JUNKKARI HELENA PALTAMO 2 - 26.02.2024 15.04.2024 1500 €
JELTSON'S OJALA MARIKA VOLTTI - 1 29.02.2024 18.04.2024 800 € Ei²
ZIESTAN MATTILA IINA 2 1 28.12.2023 15.02.2024 1700 € Ei²
Ei kennelnimeä RANTANEN PETRA JÄÄLI - 4 02.04.2024 28.05.2024 1700 €
Yhteensä 4 pentuetta, 10 pentua

²Rotujärjestö tai -yhdistys on ottanut kantaa yhdistelmään ja todennut, ettei se täytä yhdistyksen jalostussuosituksia.