sankt bernhardshund, långhårig
Rasstandard
Rasspecifik avelsstrategi Vad är rasspecifik avelsstrategi?
Specialklubben Bernhardinkoirayhdistys ry
Specialklubbens valpförmedling http://www.bernhardinkoirayhdistys.fi/pentuvalitys/
PEVISA-villkor Visa mindre Visa mera

Pentujen vanhemmista tulee olla ennen astutusta annettu lonkkakuvauslausunto ja kyynärkuvauslausunto. Kuvaus hetkellä koiran tulee olla täyttänyt 18 kuukautta. Rekisteröinnin raja-arvona on lonkkaniveidysplasian aste C ja kyynäniveldysplasian aste 1. Kyynäniveltuloksen 1 saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen 0 saaneen kanssa. Koiralle rekisteröidään korkeintaan 30 jälkeläistä. Viimeinen rajan ylittävä pentue voidaan kuitenkin rekisteröidä kokonaisuudessaan.

Vad är PEVISA?
Speciella krav Visa mindre Visa mera

Eri karvanlaatuja saa risteyttää keskenään. Rotu määräytyy karvanlaadun perusteella. Karvanlaatua koskevat muutokset ks. koirarekisteriohjeen kohta 5.3. tai Kennelliiton hyväksymän geenitestituloksen perusteella missä tahansa iässä.

Kennel Uppfödarna Hemort Hanar Tikar Född Överlåtelse Pris Avelsrekommendation
MANSIKKAPUSUN JUOLAHTI-EKOLA ASTA PUSULA 2 1 18.04.2024 06.06.2024 1950 € Nej²
Sammanlagt 1 kull, 3 valpar

²Kaikki rotujärjestöt tai -yhdistykset eivät ota kantaa pentueisiin. Kyseessä voi olla tällainen rotu tai sitten asiaa ei ole vielä ehditty käsitellä.