suomenlapinkoira
Rotujärjestö Lappalaiskoirat ry, Lapplands hundar rf
Rotujärjestön pentuvälitys http://www.lappalaiskoirat.fi/?id=pentuvalitys/pentuvalitys

Pentueen vanhemmista tulee olla ennen astutusta annettu lonkkakuvauslausunto ja astutushetkellä voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Lonkkakuvaustuloksen D saanut koira on paritettava tuloksen A saaneen koiran kanssa. Silmätarkastuslausunto ei astutushetkellä saa olla 24 kk vanhempi. Urokselle rekisteröidään korkeintaan 70 jälkeläistä, joista korkeintaan 20 alle 5 vuoden iässä tapahtuneesta astutuksesta. Pentue, jossa raja ylittyy, rekisteröidään kokonaisuudessaan. Koiran tulee astutushetkellä olla vähintään 22 kk ikäinen.

Luonnonrotuisia suomenlapinkoiria voidaan rotujärjestön esityksestä hyväksyä ER-rekisteriin koirarekisteriohjeen kohdan 11.1.2 mukaisen rotuunottomenettelyn kautta. Koira voidaan rotujärjestön esityksestä ottaa rotuun, vaikka sillä ei rotuun otettaessa ole PEVISA-ohjelman mukaisia tutkimustuloksia. Koirien siirtyminen FI-rekisteriin on selvitetty koirarekisteriohjeen kohdassa 11.1.3.

ARCTIC HERO'S TORNIAINEN KATI SASTAMALA - 1 20.03.2024 08.05.2024 800 € Ei²
LECIBSIN KUUSISTO JUKKA HÄMEENKYRÖ 1 - 25.02.2024 14.04.2024 1600 € Ei²
LECIBSIN KUUSISTO JUKKA HÄMEENKYRÖ 1 - 14.02.2024 03.04.2024 1600 € Ei²
PAKKASPEIKON KARHULA TANJA KANNUS 1 - 09.03.2024 27.04.2024 1600 € Ei²
Yhteensä 4 pentuetta, 4 pentua

²Rotujärjestö tai -yhdistys on ottanut kantaa yhdistelmään ja todennut, ettei se täytä yhdistyksen jalostussuosituksia.