Isä FI35709/13 TAIGA DOO'S INSPIRING BLACK

ROSELT CAROLA

kenneldonatrix@gmail.com

040 1988 257

Kennelnimi DONATRIX (myönnetty 07.03.1990)

Rekisteröinti on valmis Kyllä
Yhdistelmä täyttää rotujärjestön tai -yhdistyksen jalostussuositukset Ei tiedossa
Pentue täyttää PEVISA-ehdot Kyllä
Rekisteröintimaksu on maksettu Kyllä
Rotujärjestö Suomen Belgianpaimenkoirayhdistys ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://finbelge.fi/pentuvalitys/pentulista/

30.6.2022 saakka: Pentujen vanhemmilla tulee olla ennen astutusta annettu lonkkakuvauslausunto ja kyynärkuvauslausunto sekä astutushetkellä voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Silmätarkastuslausunto on voimassa 24 kk. Rekisteröinnin raja-arvona on lonkkaniveldysplasian aste B. Koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä, jos sillä on todettu perinnöllinen katarakta, PRA, geograafinen RD, totaali RD, perinnöllinen keratiitti tai plasmooma. Jos koiralla on todettu multifokaalinen RD, on se paritettava RD:n suhteen terveen koiran kanssa. Jos koiralla on todettu muu katarakta, se on paritettava kataraktan suhteen terveen koiran kanssa. 1.7.2022 alkaen: Koirilla tulee astutushetkellä olla voimassa oleva virallinen lonkkanivelen- ja kyynärnivelen lausunto. Lonkkanivelen raja-arvo B. Astutushetkellä tulee koirilla olla virallinen silmätutkimuslausunto. Lausunto ei astutushetkellä saa olla 12kk vanhempi. Perinnöllinen kaihi, PRA, gRD, tRD, plasmooma ja keratiitti sulkevat koiran pois jalostuksesta. Multifokaalinen RD tai muu katarakta on paritettava ko. sairauden suhteen terveen koiran kanssa.

Seuraavat muunnosten väliset risteytykset sallitaan ilman poikkeuslupaa: groenendael x tervueren, tervueren x malinois ja laekenois x malinois. Muunnosten risteyttämisestä syntyneet pennut rekisteröidään kukin oman karvanlaatunsa mukaiseen muunnokseen. Seuraavat muunnosten väliset risteytykset eivät ole sallittuja: groenendael x laekenois ja tervueren x laekenois. Karvanlaadun osalta rotumuunnoksen siirto voidaan tehdä Kennelliiton toimistossa omistajan ilmoituksen mukaan, kun koira on täyttänyt 9 kk.

vapaana 2 urosta ja 2 narttua
FI34682/22 DONATRIX NEPTUNE uros musta