Isä FI26314/16 CONDOR KATREI
Lisätiedot Pentue Kauhavalla.

KETOMÄKI HENNA-RIIKKA

donattaren@gmail.com

Kennelnimi DONATTAREN (myönnetty 06.06.2005)

Rekisteröinti on valmis Kyllä
Yhdistelmä täyttää rotujärjestön tai -yhdistyksen jalostussuositukset Ei tiedossa
Pentue täyttää PEVISA-ehdot Kyllä
Rekisteröintimaksu on maksettu Kyllä
Rotujärjestö Saksanpaimenkoiraliitto ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://www.spl.fi/jalostus/pentulista

Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla lonkkakuvauslausunto, kyynärkuvauslausunto sekä selkälausunto (LTV). Rekisteröinnin raja-arvo on lonkkaniveldysplasian aste C ja tuloksen C saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen A saaneen koiran kanssa. Vaihtoehtoisesti pentueen vanhempien lonkkaindeksien keskiarvon tulee astutushetkellä olla vähintään 101. Kyynärniveldysplasian raja-arvo on aste 1. Pentueen vanhemmilla tulee olla jokin tulos/arviointi seuraavista: a) Hyväksytty SPL-jalostustarkastus (SPL = Saksanpaimenkoiraliitto) b) Suoritettu SPL-arviointi c) Kennelliiton hyväksymä palveluskoirakoe, jossa on tottelevaisuusosio sekä laukausvarmuustestaus (PAEK, PAHA, PAJÄ, PAVI, IGP, PASU, IPO tai PAMR-tulos) d) Hyväksytty Kennelliiton luonnetestitulos e) Suoritettu Kennelliiton hyväksymä MH-luonnekuvaus f) tai kyseessä virkakoira Ulkomailta astutettuna tuodun ulkomaisessa rekisterissä olevan nartun ensimmäisen Suomeen rekisteröidyn pentueen rekisteröinnin yhteydessä nartulta ei vaadita luonnearviota. Mikäli pentueen vanhempi on tuontikoira tai ulkomainen uros, eikä sillä ole Kennelliiton lonkkaindeksiä, huomioidaan sen mahdollinen ulkomainen BLUP-indeksi. Saksassa laskettu indeksi huomioidaan arvona 100 + (100 – X), missä X on saksalainen BLUP-indeksi.

Karvanlaatumuunnoksia saa risteyttää keskenään. Pentuja rekisteröitäessä merkitään karvanlaatu kasvattajan ilmoituksen mukaan. Karvanlaatua koskevat muutokset ks. koirarekisteriohjeen kohta 5.3. kun koira on täyttänyt 9 kk. Muutos voidaan myös tehdä Kennelliitossa omistajan anomuksesta rotujärjestön puoltavan lausunnon perusteella tai Kennelliiton hyväksymän geenitestituloksen perusteella missä tahansa iässä.

vapaana 2 narttua
FI47126/22 DONATTAREN DACABO narttu tummanharmaa