Isä FI25891/18 VIRKALAN SAMPO
Syntynyt 29.02.2024
Luovutus 18.04.2024
Hinta 1200€
Lisätiedot Vanhempia käytetään linnustuksessa, ovat molemmat pevisa-tarkastettuja (silmät- ja polvet), sekä hyväluonteisia, sekä nähtävillä. Pentueen epiluku 0,31. Vapaana vielä 1 uros ja 2 narttua. Etusijalla ovat metsästäjät, koska metsästyskoiriahan nämä ovat. Pennut siis Pohjanmaalla, ja kasvavat tottuen käsittelyyn, ja normaaleihin kodin ääniin, ja muihin koiriin. Jos olet kiinnostunut, soittele puh. 0500234567 tai laita sähköpostia.

MAHLAMÄKI MARKO, JAKKULA

marko.mahlamaki@netikka.fi

Kennelnimi VIRKALAN (myönnetty 13.09.1993)

Rekisteröinti on valmis Ei
Pentue on tunnistusmerkitty Ei
Yhdistelmä täyttää rotujärjestön tai -yhdistyksen jalostussuositukset Ei tiedossa
Pentue täyttää PEVISA-ehdot Ei tiedossa
Rekisteröintimaksu on maksettu Ei
Rotujärjestö Suomen Pystykorvajärjestö - Finska Spetsklubben ry
Rotujärjestön pentuvälitys https://spj.fi/

Pentujen molemmilla vanhemmilla tulee olla ennen toista astutusta voimassa oleva polvitarkastuslausunto ja silmätarkastuslausunto, jotta niiden jälkeläiset rekisteröidään. Tutkittaessa koiran on oltava iältään vähintään 12 kk. Rekisteröinnin raja-arvo on polvilumpioluksaation aste 1. Astetta 1 sairastavalle koiralle on käytettävä parituskumppania, jonka polvilumpioluksaatiotulos on 0. Alle kolmen vuoden ikäiselle koiralle annettu silmätarkastuslausunto on voimassa kaksi vuotta. Mikäli koira on tutkimushetkellä täyttänyt kolme vuotta, ei tutkimusta tarvitse uusia. Perinnöllistä kaihia, PRA:ta tai PHTVL/PHPV-sairauden asteita 2–6 sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. Astetta 1 sairastavalle koiralle on käytettävä parituskumppania, jonka silmätarkastuslausunto on ”ei todettu perinnöllisiä silmäsairauksia”. Yhdelle koiralle rekisteröidään 40 jälkeläistä. Se pentue, jossa raja ylittyy, rekisteröidään kuitenkin kokonaisuudessaan. Pentueen sukusiitosaste saa olla enintään 6,25 % seitsemästä sukupolvesta laskettuna. Laskennassa huomioidaan SKL:n tiedossa olevat esivanhemmat.

vapaana 1 uros ja 1 narttu
VIRKALAN POIKA KAKS uros punainen