spansk vattenhund
Rasstandard
Rasspecifik avelsstrategi Vad är rasspecifik avelsstrategi?
Specialklubben Vesikoirat ry
Specialklubbens valpförmedling https://www.vesikoirat.fi/etusivu/espanjanvesikoira/pentueet-ja-rotuinfo
PEVISA-villkor Visa mindre Visa mera

Ennen astutusta annettu virallinen lonkkakuvauslausunto. Koiran tulee olla lonkkakuvaushetkellä vähintään 12 kk:n ikäisenä. Ennen astutusta annettu virallinen kyynärkuvauslausunto, ei raja-arvoa. Koiran tulee olla kyynärkuvaushetkellä vähintään 12 kk:n ikäinen. Ennen astutusta annettu virallinen silmätarkastuslausunto, joka ei saa olla 24 kk:tta vanhempi ja jossa ei ole merkintää perinnöllisistä silmäsairauksista kaihi, PRA, PHTVL/PHPV asteet 2–6, tRD.

Vad är PEVISA?
Speciella krav Visa mindre Visa mera

Töpö-töpö -yhdistelmät ovat kiellettyjä. Rodulle on olemassa töpöhäntäisyyden geenitesti.

Kennel Uppfödarna Hemort Hanar Tikar Född Överlåtelse Pris Avelsrekommendation
LUNAESTRELLA KANDOLIN LAURA LIISA, KANDOLIN MOONA PORI 1 2 30.07.2024 17.09.2024 1900 € Nej²
TEITEIN TIIHONEN TERHI KANGASNIEMI 1 - 21.09.2024 09.11.2024 2000 € Nej²
Sammanlagt 2 kullar, 4 valpar

²Kaikki rotujärjestöt tai -yhdistykset eivät ota kantaa pentueisiin. Kyseessä voi olla tällainen rotu tai sitten asiaa ei ole vielä ehditty käsitellä.