belgianpaimenkoira, tervueren
Rotujärjestö Suomen Belgianpaimenkoirayhdistys ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://finbelge.fi/pentuvalitys/pentulista/

30.6.2024 saakka: Koirilla tulee astutushetkellä olla voimassa oleva virallinen lonkkanivelen- ja kyynärnivelen lausunto. Lonkkanivelen raja-arvo B. Astutushetkellä tulee koirilla olla virallinen silmätutkimuslausunto. Lausunto ei astutushetkellä saa olla 12kk vanhempi. Perinnöllinen kaihi, PRA, gRD, tRD, plasmooma ja keratiitti sulkevat koiran pois jalostuksesta. Multifokaalinen RD tai muu katarakta on paritettava ko. sairauden suhteen terveen koiran kanssa. 1.7.2024 alkaen: Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla virallinen lonkka- ja kyynärlausunto sekä voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Silmätarkastuslausunto ei saa astutushetkellä olla 24 kk vanhempi. Rekisteröinnin raja-arvona on lonkkaniveldysplasian aste B. Koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä, jos sillä on todettu KAT (katarakta), PRA, gRD, tRD, keratiitti tai plasmooma. Jos koiralla on todettu mRD, on se paritettava RD:n suhteen terveen koiran kanssa. Jos koiralla on todettu muu katarakta, se on paritettava kataraktan suhteen terveen koiran kanssa.

Seuraavat muunnosten väliset risteytykset sallitaan ilman poikkeuslupaa: groenendael x tervueren, tervueren x malinois ja laekenois x malinois. Muunnosten risteyttämisestä syntyneet pennut rekisteröidään kukin oman karvanlaatunsa mukaiseen muunnokseen. Seuraavat muunnosten väliset risteytykset eivät ole sallittuja: groenendael x laekenois ja tervueren x laekenois. Karvanlaadun osalta rotumuunnoksen siirto voidaan tehdä Kennelliiton toimistossa omistajan ilmoituksen mukaan, kun koira on täyttänyt 9 kk.

QUICC'S NUMMELIN ANNETTE - 1 08.02.2024 28.03.2024 1400 €
Yhteensä 1 pentue, 1 pentu