chihuahua, pitkäkarvainen
Rotujärjestö Chihuahua ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://chihuahua.fi/?page_id=238

Pentujen vanhemmista tulee astutushetkellä olla voimassa oleva silmätarkastus-, polvitutkimus- ja sydäntutkimuslausunto. Silmätutkimuslausunto on voimassa 36 kk ja sydäntutkimuslausunto 36 kk. Rekisteröinnin raja-arvona on patellaluksaation aste 2. Perinnöllistä kaihia tai PRA:ta sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. Diagnoosi ”muu vähämerkityksellinen kaihi” ei kuitenkaan sulje koiraa jalostuksesta.

Merle-merle -yhdistelmät ovat kiellettyjä. Eri karvanlaatuja saa risteyttää keskenään. Karvanlaatua koskevat muutokset ks. koirarekisteriohjeen kohta 5.3. tai muutos voidaan tehdä Kennelliiton hyväksymän geenitestituloksen perusteella missä tahansa iässä.

CHILIBULLS SAJALAHTI MIA LAHTI 1 - 30.03.2022 18.05.2022 1800 €
JYMYHUNAJAN RUMBIN JENNI JÄRVENPÄÄ 1 1 13.06.2022 13.08.2022 1600 €
ROCK'N CRYSTALHUA'S LAPPALAINEN SUSANNA HELSINKI 2 - 24.06.2022 01.09.2022 2200 €
SPRINGWIND TUOMOLA RAISA ANITA HYVINKÄÄ 3 - 27.06.2022 29.08.2022 2000 €