ranskanbulldoggi
Rotujärjestö Suomen Kääpiökoirat ry
Rotuyhdistys Suomen Ranskanbulldogit ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://www.suomenranskanbulldogit.fi/pentuneuvonta-ja-pentulista/

Pentujen vanhemmista tulee astutushetkellä olla voimassa oleva polvitarkastuslausunto, silmätarkastuslausunto, selkätutkimuslausunto (VA, LTV, IDD ja SP) ja sydämen auskultaatiolausunto. Silmätarkastus voidaan tehdä aikaisintaan 12 kk iässä ja lausunto on voimassa 24 kk. Perinnöllinen kaihi, PRA sekä tRD sulkevat koiran jalostuksesta. Tulos ”muu vähämerkityksellinen kaihi/katarakta” ei kuitenkaan sulje koiraa pois jalostuksesta. Patellaluksaation raja-arvo on aste 1 ja tuloksen 1 saanut koira on paritettava tuloksen 0 saaneen koiran kanssa. Sydämen auskultaatiolausunto annetaan aikaisintaan 12 kk iässä ja lausunto on voimassa 24 kk. Koira ei saa osoittaa merkkejä mistään perinnöllisestä sydänsairaudesta. Toiselta vanhemmista vaaditaan hyväksytty kävelytestitulos astutushetkellä.

ESCARTO'S KIVIMÄKI RIIKKA TURKU 1 - 27.04.2022 22.06.2022 2200 € Ei²
FINSTAR KIVIPURO KATJA TORTINMÄKI 1 1 06.04.2022 01.06.2022 2300 € Ei²
Yhteensä 2 pentuetta, 3 pentua

²Rotujärjestö tai -yhdistys on ottanut kantaa yhdistelmään ja todennut, ettei se täytä yhdistyksen jalostussuosituksia.