venäjäntoy, lyhytkarvainen
Rotujärjestö Suomen Kääpiökoirat ry
Rotukerho Suomen Venäjäntoyt ry
Rotujärjestön pentuvälitys https://www.russiantoy.fi/pentuneuvonta/

1.1.2025 alkaen: Pentujen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla virallinen voimassa oleva polvi-, silmä- ja sydänkuuntelulausunto. Koiran on silmätarkastushetkellä oltava täyttänyt 12kk, silmätarkastuslausunto ei astutushetkellä saa olla 24 kk vanhempi. Koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä, jos sillä on todettu perinnöllinen katarakta, PRA, tRD, iiris-linssi PPM, iiris-kornea PPM, tai PHTVL/PHPV aste 2-6. Koiran on sydänkuunteluhetkellä oltava täyttänyt 12 kk, sydänkuuntelulausunto ei saa astutushetkellä olla 24 kk vanhempi. Koiralle rekisteröityjen jälkeläisten määrä on korkeintaan 32 pentua. Rajan ylittävä pentue rekisteröidään kokonaisuudessaan.

Eri karvanlaatuja saa risteyttää keskenään. Karvanlaatua koskevat muutokset ks. Koirarekisteriohjeen kohta 5.3. tai muutos voidaan tehdä Kennelliiton hyväksymän geenitestituloksen perusteella missä tahansa iässä.

POPPAMIEHEN KLEMETTI ALEX 1 - 28.03.2024 16.05.2024 1900 € Ei²
Yhteensä 1 pentue, 1 pentu

²Rotujärjestö tai -yhdistys on ottanut kantaa yhdistelmään ja todennut, ettei se täytä yhdistyksen jalostussuosituksia.