havannankoira
Rotujärjestö Havannalaiset ry
Rotujärjestön pentuvälitys http://havannalaiset.com

Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla virallinen voimassa oleva polvitutkimus- ja silmätarkastuslausunto. Rekisteröinnin raja-arvona on polvilumpioluksaation aste 1. Polvitutkimustuloksen 1 saanut koira on paritettava tuloksen 0 saaneen koiran kanssa. Silmätarkastuslausunto ei saa astutushetkellä olla 12 kk vanhempi. Koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä, jos sillä on todettu perinnöllinen kaihi (katarakta) tai PRA. Diagnoosi ”muu vähämerkityksellinen kaihi” ei kuitenkaan sulje koiraa pois jalostuksesta. Urokselle rekisteröidään korkeintaan 25 jälkeläistä alle 4 vuoden iässä tapahtuneesta astutuksesta. Viimeinen rajan ylittävä pentue rekisteröidään kokonaisuudessaan

JA-KAR KARONEN JAANA RAJAMÄKI 1 2 01.03.2024 26.04.2024 2200 € Kyllä¹

¹Rotujärjestö tai -yhdistys on ottanut kantaa yhdistelmään ja todennut sen täyttävän jalostussuositukset.