volpino italiano
Rotujärjestö Suomen Seurakoirayhdistys - Finlands Sällskapshundsförening ry
Rotukerho Suomen Volpino Italiano ry
Rotujärjestön pentuvälitys https://suomenvolpinoitalianory.wordpress.com/jalostus-ja-terveys/pentuvalitys/

Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla voimassa oleva vähintään 12 kk iässä tehty polvitutkimusja silmätarkastuslausunto. Rekisteröinnin raja-arvona on polvilumpioluksaation aste 1. Polvitutkimustuloksen 1 saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen 0 saaneen koiran kanssa. Silmätarkastuslausunto ei saa astutushetkellä olla 24 kk vanhempi. Koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä, jos sillä on todettu perinnöllinen katarakta (kaihi), PLL primaarinen linssiluksaatio tai PRA verkkokalvon etenevä surkastuma. Diagnoosi ”muu vähämerkityksellinen kaihi” ei kuitenkaan sulje koiraa pois jalostuksesta. Asutushetkellä nartun tulee olla vähintään 24 kk ikäinen ja uroksen vähintään 18 kk ikäinen. Koiralla saa olla korkeintaan 15 jälkeläistä. Viimeinen rajan ylittävä pentue rekisteröidään kokonaisuudessaan.

Koira voidaan ottaa ER-rekisteriin Koirarekisteriohjeen kohdan 11.4 mukaisen rotuunottomenettelyn kautta.

HILLSIDE'S SNOUT MÄENNENÄ HANNA-KAISA SIURO - 2 29.02.2024 25.04.2024 1900 €