Rotu: saksanpaimenkoira
Yhteensä 2 urosta, 2 narttua
Välityksessä (päivitetty 13.9.2020)

Pentue on tunnistusmerkitty

Tietojen oikeellisuudesta ja pentujen rekisteröintikelpoisuudesta vastaa kasvattaja

VILEN LIISA, VESILAHTI

Kennelnimi: LICIAN (myönnetty 14.2.2011)

Rotu: 166.2 saksanpaimenkoira
Rotumääritelmä: pdf
Rotujärjestö: http://www.spl.fi/
Rotujärjestön pentuvälitys: http://www.spl.fi/jalostus/pentulista
PEVISA-ehdot: Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla lonkkakuvauslausunto, kyynärkuvauslausunto sekä selkälausunto (LTV). Rekisteröinnin raja-arvo on lonkkaniveldysplasian aste C ja tuloksen C saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen A saaneen koiran kanssa. Vaihtoehtoisesti pentueen vanhempien lonkkaindeksien keskiarvon tulee astutushetkellä olla vähintään 101. Kyynärniveldysplasian raja-arvo on aste 1. Pentueen vanhemmilla tulee olla jokin tulos/arviointi seuraavista: a) Hyväksytty SPL-jalostustarkastus (SPL = Saksanpaimenkoiraliitto) b) Suoritettu SPL-arviointi c) Kennelliiton hyväksymä palveluskoirakoe, jossa on tottelevaisuusosio sekä laukausvarmuustestaus (PAEK, PAHA, PAJÄ, PAVI, IGP, PASU, IPO tai PAMR-tulos) d) Hyväksytty Kennelliiton luonnetestitulos e) Suoritettu Kennelliiton hyväksymä MH-luonnekuvaus f) tai kyseessä virkakoira Ulkomailta astutettuna tuodun ulkomaisessa rekisterissä olevan nartun ensimmäisen Suomeen rekisteröidyn pentueen rekisteröinnin yhteydessä nartulta ei vaadita luonnearviota. Mikäli pentueen vanhempi on tuontikoira tai ulkomainen uros, eikä sillä ole Kennelliiton lonkkaindeksiä, huomioidaan sen mahdollinen ulkomainen BLUP-indeksi. Saksassa laskettu indeksi huomioidaan arvona 100 + (100 – X), missä X on saksalainen BLUP-indeksi.

Isä
Emä