bouvier

Rotumääritelmä: pdf
Rotujärjestö: Suomen Bouvier - Finska Bouvier des Flanders ry
Rotujärjestön pentuvälitys: http://www.suomenbouvier.fi/pentuvalitys
PEVISA-ehdot: 30.6.2016 saakka: Pentujen vanhemmista tulee olla ennen astutusta annettu lonkkakuvauslausunto ja kyynärnivellausunto sekä astutushetkellä voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Silmätarkastuslausunto ei astutushetkellä saa olla 24 kk vanhempi. Perinnöllistä kataraktaa sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. Jalostukseen käytettävien koirien tulee astutushetkellä olla luonnetestattu tai MH-luonnekuvattu. Tulos ei vaikuta pentujen rekisteröintiin, mutta keskeytetty testi ei täytä PEVISA-vaatimuksia. Luonnetestin tai MH-kuvauksen sijasta voidaan hyväksyä myös tulos palveluskoirakokeesta tai hyväksytty pelastuskoirakoe (IPOR-A). 1.7.2016 alkaen: Pentujen vanhemmista pitää olla ennen astutusta annettu lonkkakuvauslausunto ja kyynärnivellausunto sekä astutushetkellä voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Silmätarkastuslausunto ei astutushetkellä saa olla 24 kk vanhempi. Perinnöllistä kataraktaa sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. Astutushetkellä koiralla tulee olla koulutustunnus palvelus- tai pelastuskoirakokeesta tai loppuun suoritettu luonnetesti tai MH-luonnekuvaus. Myös Kennelliiton tallentama IPO-FH-tulos hyväksytään. 1.1.2018 Lonkka- ja kyynärkuvausikäraja 18kk. HD raja-arvo C ja ED raja-arvo 1.

Kennel ▼Kasvattaja(t)KotipaikkaPennutSyntynytLuovutusHintaRotuyhdistys
KOTITONTUNRÖMPÖTTI SIRPAKUIKKA1 narttu19.6.20217.8.20211100 €