valkoinenpaimenkoira

Rotumääritelmä: pdf
Jalostuksen tavoiteohjelma: pdf
Rotujärjestö: Suomen Seurakoirayhdistys - Finlands Sällskapshundsförening ry
Rotujärjestön pentuvälitys: https://www.valkoinenpaimenkoirayhdistys.net/jalostus/pentulista/
PEVISA-ehdot: Pentujen vanhemmista tulee olla ennen astutusta annettu lonkkakuvauslausunto ja kyynärnivellausunto sekä astutushetkellä voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Rekisteröinnin raja-arvo on lonkkaniveldysplasian aste C ja kyynärniveldysplasian aste 1. (1.1.18 alkaen C-lonkkaiselle koiralle pitää käyttää A- lonkkaista parituskumppania tai vaihtoehtoisesti yhdistelmän lonkkanivelten BLUP- indeksien keskiarvon tulee olla vähintään 101). Silmätarkastuslausunto ei astutushetkellä saa olla 24 kk vanhempi. Koiran rekisteröityjen jälkeläisten määrä saa olla korkeintaan 45 pentua, viimeinen rajan ylittävä pentue rekisteröidään kuitenkin kokonaisuudessaan. Koiran tulee astutushetkellä olla luonnetestattu tai MH-luonnekuvattu. Tulos ei vaikuta pentujen rekisteröintiin, mutta keskeytetty testi ei täytä PEVISA-vaatimuksia. Luonnetestin tai MH-kuvauksen sijasta voidaan hyväksyä myös koulutustunnus 1-luokassa palveluskoirakokeessa tai hyväksytty pelastuskoirakoe (IPOR-A), samoin ehdoin kuin muotovalion arvon saavuttamiseksi.

Kennel ▼Kasvattaja(t)KotipaikkaPennutSyntynytLuovutusHintaRotuyhdistys
JONAHAS DIAMONDSOJALA JOHANNA KRISTIINARUUTANA6 urosta, 2 narttua10.3.202128.4.20211200 €

Yhteensä1 pentue, 8 pentua