bostoninterrieri

Jalostuksen tavoiteohjelma: pdf
Rotujärjestö: Suomen Kääpiökoirat ry
Rotujärjestön pentuvälitys: http://www.suomenbostonit.fi
PEVISA-ehdot: 30.6.2020 saakka: Pentujen vanhemmista tulee astutushetkellä olla voimassa oleva polvitarkastuslausunto ja silmätarkastuslausunto. Silmätarkastuslausunto ei saa astutushetkellä olla 12 kk vanhempi. Perinnöllistä kaihia sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. 1.7.2020 alkaen Pentujen vanhemmista tulee astutushetkellä olla voimassa oleva polvitarkastuslausunto ja silmätarkastuslausunto. Patellaluksaation raja-arvo on 2 ja tuloksen 2 saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen 0 saaneen koiran kanssa. Silmätarkastuslausunto ei saa astutushetkellä olla 12 kk vanhempi. Perinnöllistä kaihia tai PHTVL/PHPV asteita 2-6 sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. PHTVL/PHPV tuloksen 1 saanut koira on paritettava ko. sairauden osalta terveen koiran kanssa. Diagnoosi muu vähämerkityksellinen kaihi ei sulje koiraa jalostuksesta. Vähintään toisen pentueen vanhemmista tulee olla geenitestattu juveniilin (nuoruusiän) kaihin varalta tuloksella ”terve – ei kantaja”. Geenitestin perusteella todetun kantajan saa parittaa vain geenitestin tuloksen perusteella ”terveen – ei kantajan” kanssa.

Kennel ▼Kasvattaja(t)KotipaikkaPennutSyntynytLuovutusHintaRotuyhdistys
BARABARAHONKAVAARA MIIAHÄMEENKOSKI1 narttu29.10.202017.12.20202200 €