ranskanbulldoggi

Rotu: 101 ranskanbulldoggi
Rotumääritelmä: pdf
Rotujärjestö: Suomen Kääpiökoirat ry
Rotujärjestön pentuvälitys: http://www.suomenranskanbulldogit.fi/pentuneuvonta-ja-pentulista/
PEVISA-ehdot: 31.12.2021 saakka: Pentujen vanhemmista tulee astutushetkellä olla voimassa oleva polvitarkastuslausunto, silmätarkastuslausunto, selkätutkimuslausunto (VA, LTV, IDD ja SP) ja sydämen auskultaatiolausunto. Silmätarkastus voidaan tehdä aikaisintaan 12 kk iässä ja lausunto on voimassa 24 kk. Perinnöllinen kaihi, PRA sekä tRD sulkevat koiran jalostuksesta. Tulos ”muu vähämerkityksellinen kaihi/katarakta” ei kuitenkaan sulje koiraa pois jalostuksesta. Patellaluksation raja-arvo on aste 1 ja tuloksen 1 saanut koira on paritettava tuloksen 0 saaneen koiran kanssa. Sydämen auskultaatiolausunto annetaan aikaisintaan 12 kk iässä ja lausunto on voimassa 24 kk. Koira ei saa osoittaa merkkejä mistään perinnöllisestä sydänsairaudesta. 1.1.2022 alkaen: Pentujen vanhemmista tulee astutushetkellä olla voimassa oleva polvitarkastuslausunto, silmätarkastuslausunto, selkätutkimuslausunto (VA, LTV, IDD ja SP) ja sydämen auskultaatiolausunto. Silmätarkastus voidaan tehdä aikaisintaan 12 kk iässä ja lausunto on voimassa 24 kk. Perinnöllinen kaihi, PRA sekä tRD sulkevat koiran jalostuksesta. Tulos ”muu vähämerkityksellinen kaihi/katarakta” ei kuitenkaan sulje koiraa pois jalostuksesta. Patellaluksaation raja-arvo on aste 1 ja tuloksen 1 saanut koira on paritettava tuloksen 0 saaneen koiran kanssa. Sydämen auskultaatiolausunto annetaan aikaisintaan 12 kk iässä ja lausunto on voimassa 24 kk. Koira ei saa osoittaa merkkejä mistään perinnöllisestä sydänsairaudesta. Toiselta vanhemmista vaaditaan hyväksytty kävelytestitulos astutushetkellä.

Ei kenneleitä