Litter
Born 21.02.2024
Transfer 10.04.2024
Price 1600€
Additional information Pennut rekisteröity lyhytkarvaiseksi, mutta tulevat todennäköisesti olemaan pitkäkarvaisia. Rotu voidaan vaihtaa sääntöjen mukaan pitkäkarvaiseksi koiran kasvaessa ja karvamuunnoksen varmistuessa. Pennun hinta sisältää myös PIILEVÄTVIAT VAKUUTUKSEN 3 vuodeksi ROTUKOIRAVAKUUTUS 1 vuodeksi. Vakuutus sisältää henkivakuutuksen 1600€ ja eläinlääkärivakuutuksen 3000€ omavastuu 170€+25%. Kasvattajan maksaman vakuutuksen arvo paikkakunnasta riippuen 540-580€. Moni kertoo koiran hintaan kuuluvan vakuutuksen, Tarkista aina millainen vakuutus koiralla on ja mitä se korvaa. Pelkkä piilevätviat vakuutus on suppein vakuutus ja maksaakin vain muutaman kympin kasvattajalle,
Breeders

VAINIONTAUS RIITTA, VAAJAKOSKI

riitta.vainiontaus@kolumbus.fi

Breeder commitment signed

VAINIONTAUS JARMO, VAAJAKOSKI

riitta.vainiontaus@kolumbus.fi

Breeder commitment signed

Kennel name EVERGREY'S (given 01.12.1987)

Litter's registration situation
The breeder is responsible for that the information is correct and that the puppies are eligible for registration. Below you can see litter's current registration situation. Information updates when the litter's registration proceeds.
The registration has been completed Yes
The litter is ID marked Yes
The combination meets the breed club’s breeding recommendations Unknown
The litter meets PEVISA requirements Unknown
The registration fee has been paid Yes
Information on the breed
Breed standard
Breeding strategy What is breeding strategy?
Breed association Saksanpaimenkoiraliitto ry
Breed association's puppy referral http://www.spl.fi/jalostus/pentulista
PEVISA requirements Show less Show more

Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla virallinen lonkka- ja kyynärkuvauslausunto, selkälausunto (LTV), sekä luonnetta kuvaava arvio/testi/koe tehtynä. Rekisteröinnin raja-arvona on lonkkaniveldysplasian aste C ja tuloksen C saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen A saaneen koiran kanssa tai vaihtoehtoisesti pentueen vanhempien lonkkaindeksien keskiarvon tulee astutushetkellä olla vähintään 101. Mikäli pentueen vanhempi on tuontikoira tai ulkomainen uros, eikä sillä ole Kennelliiton lonkkaindeksiä, huomioidaan sen mahdollinen ulkomainen BLUP-indeksi. Saksassa laskettu indeksi huomioidaan arvona 100 + (100 – X), missä X on saksalainen BLUP-indeksi. Jos tuontikoiralle tai ulkomaiselle urokselle ei ole määritelty BLUP-indeksiä, saa sitä käyttää vain koiralle, jonka oma indeksi on vähintään 101. Rekisteröinnin raja-arvona on kyynärniveldysplasian aste 1. Lisäksi pentueen vanhemmilla tulee olla jokin luonnetta kuvaava tulos/arviointi seuraavista: a) Hyväksytty SPL-jalostustarkastus b) Suoritettu SPL-arviointi c) Hyväksytty SPL-rodunomainen jalostuskoe d) Kennelliiton hyväksymä palveluskoirakoe, jossa on tottelevaisuusosio sekä laukausvarmuustestaus (PAJÄ, PAEK, PAHA, PAVI, PAJÄ, IGP, PASU, IPO tai PAMR-tulos) e) Hyväksytty Kennelliiton luonnetestitulos f) Suoritettu Kennelliiton hyväksymä MH-luonnekuvaus g) tai kyseessä virkakoira h) tai vastaava ulkomainen tulos

What is PEVISA?
Special requirements Show less Show more

Karvanlaatumuunnoksia saa risteyttää keskenään. Pentuja rekisteröitäessä merkitään karvanlaatu kasvattajan ilmoituksen mukaan. Karvanlaatua koskevat muutokset ks. koirarekisteriohjeen kohta 5.3. kun koira on täyttänyt 9 kk. Muutos voidaan myös tehdä Kennelliitossa omistajan anomuksesta rotujärjestön puoltavan lausunnon perusteella tai Kennelliiton hyväksymän geenitestituloksen perusteella missä tahansa iässä.

Puppies
available 1 male and 1 female