Kull

VENÄLÄINEN JUHA, YLÄMYLLY

juhavena@gmail.com

Uppfödarförbindelsen undertecknad

Kennelnamn SCHNAPPIS'S (beviljats 15.09.2006)

Uppfödaren svarar för att uppgifterna är rätta och att valparna är registreringsdugliga. Näet alla pentueen rekisteröinnin tämänhetkisen tilanteen. Tiedot päivittyvät, kun pentueen rekisteröinti etenee.
Registrering är färdig Ja
Valpkullen har ID-märkts Ja
Kombinationen uppfyller specialklubbars eller rasföreningens avelsrekommendationer Obekant
Valpkullen uppfyller PEVISA-villkoren Obekant
Registreringsavgiften har betalats Ja
Information om rasen
Rasstandard
Rasspecifik avelsstrategi Vad är rasspecifik avelsstrategi?
Specialklubben Saksanpaimenkoiraliitto ry
Specialklubbens valpförmedling http://www.spl.fi/jalostus/pentulista
PEVISA-villkor Visa mindre Visa mera

Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla virallinen lonkka- ja kyynärkuvauslausunto, selkälausunto (LTV), sekä luonnetta kuvaava arvio/testi/koe tehtynä. Rekisteröinnin raja-arvona on lonkkaniveldysplasian aste C ja tuloksen C saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen A saaneen koiran kanssa tai vaihtoehtoisesti pentueen vanhempien lonkkaindeksien keskiarvon tulee astutushetkellä olla vähintään 101. Mikäli pentueen vanhempi on tuontikoira tai ulkomainen uros, eikä sillä ole Kennelliiton lonkkaindeksiä, huomioidaan sen mahdollinen ulkomainen BLUP-indeksi. Saksassa laskettu indeksi huomioidaan arvona 100 + (100 – X), missä X on saksalainen BLUP-indeksi. Jos tuontikoiralle tai ulkomaiselle urokselle ei ole määritelty BLUP-indeksiä, saa sitä käyttää vain koiralle, jonka oma indeksi on vähintään 101. Rekisteröinnin raja-arvona on kyynärniveldysplasian aste 1. Lisäksi pentueen vanhemmilla tulee olla jokin luonnetta kuvaava tulos/arviointi seuraavista: a) Hyväksytty SPL-jalostustarkastus b) Suoritettu SPL-arviointi c) Hyväksytty SPL-rodunomainen jalostuskoe d) Kennelliiton hyväksymä palveluskoirakoe, jossa on tottelevaisuusosio sekä laukausvarmuustestaus (PAJÄ, PAEK, PAHA, PAVI, PAJÄ, IGP, PASU, IPO tai PAMR-tulos) e) Hyväksytty Kennelliiton luonnetestitulos f) Suoritettu Kennelliiton hyväksymä MH-luonnekuvaus g) tai kyseessä virkakoira h) tai vastaava ulkomainen tulos

Vad är PEVISA?
Speciella krav Visa mindre Visa mera

Karvanlaatumuunnoksia saa risteyttää keskenään. Pentuja rekisteröitäessä merkitään karvanlaatu kasvattajan ilmoituksen mukaan. Karvanlaatua koskevat muutokset ks. koirarekisteriohjeen kohta 5.3. kun koira on täyttänyt 9 kk. Muutos voidaan myös tehdä Kennelliitossa omistajan anomuksesta rotujärjestön puoltavan lausunnon perusteella tai Kennelliiton hyväksymän geenitestituloksen perusteella missä tahansa iässä.

Valparna
tillgänglig 1 tik