Isä SE58351/2021 SIZE MATTERS WILL TURNER
Hinta 2500€

SANDSUND LISA, AKAA

lisa.sandsund@gmail.com

Kennelnimi MISUNDERSTOOD (myönnetty 17.12.2019)

Rekisteröinti on valmis Kyllä
Yhdistelmä täyttää rotujärjestön tai -yhdistyksen jalostussuositukset Ei tiedossa
Pentue täyttää PEVISA-ehdot Kyllä
Rekisteröintimaksu on maksettu Kyllä
Rotujärjestö Suomen Terrierijärjestö - Finlands Terrierorganisation ry
Rotukerho Suomen Kääpiöbullterrierit ry
Rotujärjestön pentuvälitys https://www.suomenkaapiobullterrieriyhdistys.seura.info/pennunostajalle/

Ensisijaisesti vastustettavat sydänsairaudet ovat pulmonaalistenoosi, aorttastenoosi ja mitraaliläppädysplasia. Pentujen vanhemmista tulee olla ennen astutusta tehty virallinen sydänultratutkimus. Tutkimuksen alaikäraja on 18 kk. Lausunto ”A, TERVE” -tulos on voimassa 24 kk. Lausunto ”B, AVOIN ” -tuloksen saanut koira tulee tutkia 12 kk kuluttua uudestaan, eikä sen jälkeläisiä rekisteröidä ennen toista TERVE/AVOIN-tutkimustulosta. Kaksi kertaa AVOIN-tuloksen saaneen koiran tutkimustulos on voimassa 24 kk. AVOIN-tutkimustuloksen kaksi kertaa saanut voidaan yhdistää vain TERVE-tuloksen saaneen koiran kanssa. Lausunnon ”C” ja/tai MUU SYDÄNSAIRAUS -tutkimustuloksen saaneen koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. Pentujen vanhemmilla tulee olla astutushetkellä Kennelliiton hyväksymän laboratorion LAD-, LP- ja PLL- geenitestilausunnot. Jos koira on LAD-geenin kantaja, on se paritettava LAD:n suhteen terveen koiran kanssa. Jos koira on LP-geenin suhteen korkean riskin kantaja (LP/LP) tai kantaja (N/LP), se on paritettava LP:n suhteen terveen (N/N) koiran kanssa. Jos koira on PLLgeenin suhteen kantaja (N/PLL), se on paritettava PLL:n suhteen terveen (N/N) koiran kanssa. Pentueita, joiden molemmat vanhemmat ovat LAD-/LP-/PLL-kantajia, ei rekisteröidä.

Risteytys normaalikokoisten ja kääpiöbullterriereiden kesken sallitaan poikkeusluvalla; ks. Koirarekisteriohjeen kohta 6.2. Risteytyksestä syntyvät pennut rekisteröidään kääpiöbullterriereiksi.

vapaana 1 uros
FI15777/24 MISUNDERSTOOD VAN HELSING uros mustabrindle valkoisin merkein