Isä FI27959/19 CANDYMOON YOUR DARK DESIGN
Hinta 1600€

LAINE KARITA, TUULOS

simbelulunkennel@gmail.com

Kennelnimi SIMBELULUN (myönnetty 14.10.2011)

karita.simbelulun@gmail.com

Rekisteröinti on valmis Ei
Pentue on tunnistusmerkitty Ei
Yhdistelmä täyttää rotujärjestön tai -yhdistyksen jalostussuositukset Ei tiedossa
Pentue täyttää PEVISA-ehdot Ei tiedossa
Rekisteröintimaksu on maksettu Ei
Rotujärjestö Suomen Collieyhdistys - Finlands Collieförening ry
Rotujärjestön pentuvälitys https://www.scy.fi

Pentueen vanhemmilla tulee astutushetkellä olla virallinen lonkka- ja kyynärkuvauslausunto ja voimassa oleva silmätarkastuslausunto. Rekisteröinnin raja-arvona on lonkkaniveldysplasian aste C ja kyynärniveldysplasian aste 1. Lonkkakuvaustuloksen C saanut koira voidaan parittaa vain tuloksen A tai B saaneen koiran kanssa.

Blue merle x soopeli, soopelimerle x soopeli ja tricolour x soopelimerle yhdistelmät sallitaan, jos merle-geenitesti osoittaa, että soopelin värinen koira ei ole genotyypiltään merle. Tällaisesta yhdistelmästä syntyvät soopelipennut testataan ennen rekisteröintiä merlegeenin suhteen. Testaamattomat soopelipennut merkitään EJ-rekisteriin. Testi hyväksytään, kun se on tehty Kennelliiton yhteistyölaboratoriossa, joita ovat tällä hetkellä Laboklin, Movet ja Genoscoper. Sileäkarvaisille vanhemmille saattaa syntyä pitkäkarvaisia pentuja, jotka rekisteröidään karvanlaatunsa mukaiseen rotuun. Kennelliiton toimisto voi rotujärjestön esityksestä siirtää koiran karvanlaatumuunnoksesta toiseen. Risteytys eri karvanlaatumuunnosten kesken sallitaan 1.1.2021−31.12.2025 välisenä aikana, kun pentueen molemmat vanhemmat täyttävät sileäkarvaisen collien PEVISA-ehdot. Karvanlaatumuunnosten risteyttämisestä syntyneet pennut rekisteröidään kukin oman karvanlaatunsa mukaiseen muunnokseen.

vapaana 1 uros
SIMBELULUN KULKURINPOIKA uros tricolour