Isä FI51257/15 KORVENOPIN RUUTI
Hinta 1300€

KORHONEN SARI, IISALMI

kennel.obisan@gmail.com

Kennelnimi OBISAN (myönnetty 01.11.2004)

Rekisteröinti on valmis Kyllä
Yhdistelmä täyttää rotujärjestön tai -yhdistyksen jalostussuositukset Ei tiedossa
Pentue täyttää PEVISA-ehdot Ei tiedossa
Rekisteröintimaksu on maksettu Kyllä
Rotujärjestö Suomen Pystykorvajärjestö - Finska Spetsklubben ry
Rotujärjestön pentuvälitys https://spj.fi/

Pentujen molemmilla vanhemmilla tulee olla ennen toista astutusta voimassa oleva polvitarkastuslausunto ja silmätarkastuslausunto, jotta niiden jälkeläiset rekisteröidään. Tutkittaessa koiran on oltava iältään vähintään 12 kk. Rekisteröinnin raja-arvo on polvilumpioluksaation aste 1. Astetta 1 sairastavalle koiralle on käytettävä parituskumppania, jonka polvilumpioluksaatiotulos on 0. Alle kolmen vuoden ikäiselle koiralle annettu silmätarkastuslausunto on voimassa kaksi vuotta. Mikäli koira on tutkimushetkellä täyttänyt kolme vuotta, ei tutkimusta tarvitse uusia. Perinnöllistä kaihia, PRA:ta tai PHTVL/PHPV-sairauden asteita 2–6 sairastavan koiran jälkeläisiä ei rekisteröidä. Astetta 1 sairastavalle koiralle on käytettävä parituskumppania, jonka silmätarkastuslausunto on ”ei todettu perinnöllisiä silmäsairauksia”. Yhdelle koiralle rekisteröidään 40 jälkeläistä. Se pentue, jossa raja ylittyy, rekisteröidään kuitenkin kokonaisuudessaan. Pentueen sukusiitosaste saa olla enintään 6,25 % seitsemästä sukupolvesta laskettuna. Laskennassa huomioidaan SKL:n tiedossa olevat esivanhemmat.

vapaana 1 uros ja 2 narttua
FI22849/24 OBISAN KORVEN KAUHU uros punainen